Back in the sick world of bloggning

Hi again !!! har varit på ridlägret och det va totally amazing . jag lovar inget slår det ! fick världens bästa ponny också,hassan. han är värkligen inte som en ponny utan är storhäst i både huvet kroppen och steget !
så himmla gullig är han . jag hoppade faktiskt stora teräng banan tillsammans med storhästarna. var enda ponnyn och var faktiskt lite stolt över mej och hassan efteråt <3
red iaf ut med storhäst grupperna och sånt det var helt galet och tränade med ponnygruppen fast själv med en privatridlärare för där var det alldeles för lätt för mej och i storhästgruppen var dom förmånga. jag ronja och en tjej till somhette bea skulle gallopera runt en äng som var helt sjukt stor . och när jag fattade att jag var i samma grupp som ronja tänkte jag bara att ''ojojoj vad ridläraren kommer ångra detta ;)''  haha och det gjorde hon nog också , för vi manade på hästarna så dom gick upp jämsiders och började tävla . det va så himmla roligt och jag fick tillbaka minnena från i somras.
dessutom är hassan snabb . snabbare ende flesta storhästar och alla ponnier .  och innan vi red iväg sa en tant ''du får hassan kämpa för att hänga med'' och ridläraren svarade '' du ,det är nog inte han som behöver kämpa..''
haha!  och när vi kom där i full galopp skrek ridläraren ''FLYTTA PÅ ER NU KOMMER DOM I HUNDRANITTIO!''
jösses vilken underbar kännsla det var ,vi var snabbast av alla .
och för er som inte känner till tunarp såbra,det ligger ju trotsallt rätt långt borta och har mest stamkunder som kommer varje år samma vecka .  men det är iaf ett fältritts läger typ . man rider inte bara ut och på banan utan man rider kadrilj övningar ,romerska ringarna .tävlar runt fälten i full galopp ,hoppar terräng and so on ! helt underbart . klart bästa ridlägret .
jag har så otroligt mycket minnen där ifrån . ronja och hennes mamma är så underbara och alla andra människor där också . nu blev det ett väldigt långt inlägg men jag har ju inte bloggat på två veckor .jag kmmer tillbaka i höst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0