Svar på kommentar .bett blev visst ett intressant samtalsämne ;)

Men sen beror det ju också på vem som rider med det. Det är bara erfarna ryttare som ska rida med pessoa eftersom det är ganska skarpt.. Men vad tycker du om Kandar och andra stångbett? Det har ju också hävstångseffekten, för det är den du inte gillar vad jag förstår? Kan man nog säga .vad jag inte gillar är att man tvingar ner hästen genom att trycka på deras svaga punkter (nacken .vid alla känsliga närver.) Jag anser att om man inte kan rida sin häst på ett vanligt tränsbett skall man träna lydnad och lära sig kontrolera samt lära hästen att lyssna på mer "snälla" bett istället för att bettsla upp och tvinga hästen .det är min totala åsikt och den är enligt MIG rätt .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0