bett bett och bett !

o herregud vad alla bloggar om bett nu !
jag vill inte ta upp hela denna disskutionen för det läser ni om på andras bloggar .
jag kan bara säga såhär .
pessoa är hemskt och bedrövligt.ett idiotiskt överrörligt bett som jag och dom flesta vettiga människor hatar !

nu när jag har kollat runt lite och läst på andras bloggar har nästan atta vett nog att förstå pessoabett ,och dom vet jag skulle aldrig stoppa in det i deras hästars munnar ! MEN sen finns det också dem lite mer oerfarna kanske ..? som hyllar personer som rider på pessoa -.-! helt sinnessjukt hur människor kan bete sig . tänker såhär kanske ''aja,bara hästen ser ut att gå fint så gör det inte nån skada ,jag skiter blanka fan i om det gör ont i nacken o munnen på den''
hm , ja men nästan ! tänk innan ni bloggar om saker som är så irriterande . att provosera på det settet är inte RÄTT sätt när det får er att framstå som dåliga hästmänniskor .
slut diskuterat .
over and out !
gevalia med pessoabett,heeeeemskt

Kommentarer
Postat av: josefine

håller med dig!



sv; tack för tipset, ska nog åka o kolla på den :)

2011-06-24 @ 11:28:32
URL: http://rebeccaajosefinee.blogg.se/
Postat av: Becca

Ush hemska bilder de där! :(

2011-06-24 @ 15:39:33
URL: http://rebeccaajosefinee.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag håller med om att de där bildera ser inte bra ut, men på vår ridskola har vi 2 hästar som går på pessoabett. Och det är för de kan inte gå på ett annat bett när de är såpass starka för de som inte har ridit så länge. Jag tycker att man kan använda det bettet så länge hästen inte tar någon skada. :)

2011-06-30 @ 19:27:06
Postat av: Kajsa

Förstår vad du menar, både jag och mina mamma (som är utbildad och diplomerad ridinstuktör, och som har gått specialkurser om vilket bett och vilket träns en häst bör gå på) har vanliga tränsbett på våra hästar. Och det funkar jättebra. Många hästar blir bara hetare av ett skarpare bett!



//Kajsa :D

2011-07-01 @ 08:46:04
URL: http://minanovelller.blogg.se/
Postat av: Mysan Carlsson

Men sen beror det ju också på vem som rider med det. Det är bara erfarna ryttare som ska rida med pessoa eftersom det är ganska skarpt.. Men vad tycker du om Kandar och andra stångbett? Det har ju också hävstångseffekten, för det är den du inte gillar vad jag förstår?

2011-07-01 @ 10:08:25
URL: http://mysancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0