arg..

Elin om bett bett och bett !:
Jag håller med om att de där bildera ser inte bra ut, men på vår ridskola har vi 2 hästar som går på pessoabett. Och det är för de kan inte gå på ett annat bett när de är såpass starka för de som inte har ridit så länge. Jag tycker att man kan använda det bettet så länge hästen inte tar någon skada. :)
I
fast vet du vad ? destu länger en häst rids på pessoa destu mer svårriden blir den sedan när man byter över till ett vanligt bett .jag trodde verkligen inte det fortfarande fanns häst människor som fortf tror att pessoa är ofarligt .
och sen att  du skriver ''de kan inte gå på ett annat bett när de är såpass starka för de som inte har ridit så länge''
asså att man sätter upp folk som inte har  ridit så länge på ponnier med pessoa  är SINNESSJUKT .
punkt slut! och ''så länge hästen inte tar någon skada''  . jag märker att du inte vet hur ett pessoa fungerar  ..enda sättet att få ett pessoa o sluta värka är att släppa tyglarna helt och håller eller andvända den innersta ringen och då kan man likaväl rida på ett vanligt bett.
och nu tänker du säkert såhär .'' a men ridlärarna bettslar ju inte en häst med pessoa om de skulle va elakt/farligt'' men vet du va? rodrigo pessoa samt hans pappa som kom på detta bett till sina körhästar ångrar det och vill att det skall förbjudas.
förlåt om jag hetsade upp mej . det är inte ditt fel att du inte vet hur det''ligger till'' men det är så känsligt för mej när någon säger att man kan ha ett skarpt bett på hästar som är starka för nybörjare . då ska man inte sätta upp nybörjare överhuvudtaget på dom hästarna! nybörjare vet ju inte ens hur man ska va i handen eller hur man rider en häst , dom sitter och drar och du måste väll hålla med mej om att jag har rätt?.
nu orkar jag inte mera . blir så arg . förlåt igen om jag hetsade upp mej men det är så känsligt och det är såhär det ligger till .
PESSOA ÄR HEMSKT I ALLA SAMMANHANG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0